Marketing in een winkel middels narrowcasting

 Er zijn talloze vormen van marketing die je toe kunt passen om jouw doelgroep te voorzien van nieuwe informatie. Eén van de manieren die nog altijd het meest effectief blijkt te zijn is het gebruik van narrowcasting 

Verschillen tussen broadcasting en narrowcasting 

Door te kiezen voor narrowcasting ben je in staat om een kleine doelgroep een bepaalde boodschap mee te delen. In tegenstelling tot broadcasting is narrowcasting echt gericht op een zeer selecte doelgroep, vandaar dan ook de naam. Laten we eens bekijken wat voor voordelen deze vorm van marketing met zich mee weet te brengen.

Directe boodschap voor de klant 

Door te kiezen voor narrowcasting zal je jouw klanten in de winkel zeer specifiek en direct aan kunnen spreken. Het is door narrowcasting mogelijk om bijvoorbeeld een bepaalde boodschap op de tv schermen te laten zien. Wellicht dat er momenteel sale is of dat er bepaalde producten in de aanbieding zijn.  

Effectief 

Door deze boodschap te delen in de winkel zal de klant in een keer zien wat er aan de hand is. Dit is een stuk effectiever dan een folder of een andere vorm van reclame, de klant bevindt zich namelijk al in de winkel. Daar komt ook nog eens bij dat deze vorm van marketing ontzettend goedkoop is. Heb je een speciale dongle in huis dan kan je gelijk aan de gang met het toepassen van deze marketing. Het is dé manier om jouw winkel wat meer leven mee te geven, door de klant direct aan te spreken zal je veel betere resultaten behalen.   

Comments are closed.